Piernikowe orzeszki

Sama nie wiem czy zbłądziłam gdzieś pomiędzy ciepłem piekarnika i zapachami wydobywającymi się podczas pieczenia czy właśnie gdzieś pomiędzy, jednym, a drugim zadziewa się moje szczęście. Wtedy nawet największe zmęczenie opiewa entuzjazm tworzenia i radość dzielenia.

Smutno mi, że do tej pory podzieliłam się z Wami zaledwie 7 przepisami. Dokładam kolejny w bliskiej odległości od świąt. Aromat korzennych przypraw pobudził tęsknotę za pieczeniem, świętami. a może i marzeniami... Ciasteczka wielkości orzecha, a może i ciut większe z grubo posiekanymi orzechami włoskimi, wyraziste, rozgrzewające... :)


Składniki:
  • 250 g mąki pszennej
  • 250 g miodu
  • 75 g cukru pudru
  • 100 g posiekanych orzechów włoskich
  • 3 jajka
  • starta skórka z cytryny
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/4 łyżeczki mielonego białego pieprzu
  • 1/4 łyżeczki mielonego imbiru


Miód podgrzać, tak by nabrał lesistej konsystencji. Mąkę wraz z cukrem pudrem przesiać do miski, wymieszać z otartą skórką z cytryny, grubo posiekanymi orzechami oraz przyprawami. Wbić jajka, wlać miód i wyrobić na gładkie i lśniące ciasto.
 Z ciasta uformować kulki wielkości orzecha włoskiego i ułożyć w odstępach na wyłożonej papierem do pieczenia blasze.
Piec w temperaturze 170 stopni C przez ok. 15 minut, aż ciastka nabiorą złotej barwy.


SMACZNEGO :)


Źródło: Kuchnia Polska, H. Szymanderska

Komentarze

Popularne posty