Szampańskie muffinki z białą czekoladą

Wymyśliłam sobie muffinki z szampanem, idąc za tą myślą przymierzyłam się do ich zrobienia. I oto są :) Szampan nadał im niebanalnego smaku, jednak wcale nie tak bardzo szampańskiego. Są puszyste, mięciutki i wilgotne, a do tego pachnące szampanem. Jestem zadowolona z tej kompozycji. Może i Wam zasmakuje. Spróbujcie :)



Składniki:
  • 225 g mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100 g cukru
  • 200 ml szampana
  • 2 jajka
  • 100 ml oleju
  • 100 g pokrojonej białej czekolady

Lukier:
  • 2 łyżki szampana
  • 1/2 - 3/4 szklanki cukru pudru


W jednym naczyniu wymieszać suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę i cukier. W drugim naczyniu wymieszać składniki mokre: jajka, szampan i olej. Połączyć składniki obu naczyń, krótko mieszając. Dodać pokrojoną czekoladę i wymieszać.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami bądź wysmarować masłem. Do każdego wgłębienia nałożyć ciasta na 3/4 wysokości. Piec w temperaturze 190 stopni C przez 20 - 25 minut. Muffinki lekko przestudzić na kratce.
Cukier puder wymieszać z szampanem. Gotowym lukrem polać jeszcze ciepłe muffinki.


SMACZNEGO :)


Komentarze

  1. Cholera, brakuje mi tu komentarzy i nie wiem czy się skusić na zrobienie ich. Ostatnio dużo myślałem nad zrobieniem właśnie takich - połączenie szampana z białą czekoladą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci tak, te muffinki to na pewno ciekawy eksperyment, wyszły smaczne. Skoro myślałeś o połączeniu tych składników to może warto zwyczajnie przetestować ;) Jeżeli chcesz powalających muffinek polecam raczej z białą czekoladą i żurawiną :)

      Usuń
    2. Dzisiaj będę testował szampańskie z białą czekoladą : )) Życz mi powodzenia!

      Usuń
    3. Powodzenia! :D Daj znać co z Twoich testów wynikło ;)

      Usuń
  2. Wyszły świetne! Polecam wszystkim przepis : )) Bałem się ale okazały się wybitnie łatwe w zrobieniu.
    Chyba odrobinkę przesadziłem z ilością szampana bo gdy zjadłem jedną na próbę chwilkę po upieczeniu poczułem się delikatnie zakołowany : D
    Wydaje mi się że brakuje w tym przepisie czegoś co nadałoby muffinom pełni charakteru, może jakiś owoc? Może truskawka? Byłyby czymś na rodzaj afrodyzjaku. Mówi się że szampan działa jak afrodyzjak a truskawki z czekoladą też! : ))
    W każdym razie - powtarzam - polecam przepis!
    Idealne na Walentynki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo myślę, że truskawki są świetnym pomysłem! Dzięki za inspirację :D Cieszę się, że odważyłeś się przetestować i efekt nie zwiódł :))

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty