Mandarynkowe ciasteczka z cynamonem

Ciasteczka z gotowanych mandarynek z cynamonem witają Was po długiej przerwie 😊 Idealne na Mikołajki 🎅 
Jeśli ktoś z Was zaglada na mój instagram to pewnie wie, co było powodem mojej nieobecności, a jeśli nie to Ci którzy zaglądaja zdobędą tę informację raz jeszcze 😉

11 września ubiegłego roku stała się rzecz dla mnie bardzo ważna. Stałam się właścicielką mieszkania "z duszą". Nie urzekła mnie tyle sama lokalizacja, co cegła na ścianie i piec kaflowy (do którego usunięcia namawiał mnie nie jeden człowiek). Piec został... rozebrany i postawiony na nowo, było to ważne z jakiegoś technicznego powodu. W efekcie otuliły go kafle z Kaszub zdobyte przezmego ojca (stamtąd pochodzę) i żeliwne drzwiczki z pieca od moich dziadków. Takie detale są dla mnie ważne 💗Start remontu rozpoczął się krótko przed pandemią i trwał długo, bo też zakładałam przeprowadzkę dopiero po jakimś czasie. Trzeba Wam wiedzieć, że niewiele jest w tym mieszkaniu elementów, za którym nie stałaby dusza i serce konkretnego człowieka (mam nadzieję, że jak jż ochłone i wróce na spokojne tory odsłonie Wam trochę jego przestrzeni). Końcówka remontu, przeprowadzka i zmiany dotyczące decyzji zawodowych w ostanich trzech, a może i czterech miesiącach zupełnie mnie pochłonęły. A jeśli coś nas pochłania to siłą rzeczy gdzie indziej jest nas mniej. Przez jakiś czas jeszcze piekłam, robiłam zdjęcia, ale brakowało czasu na publikacje. Później czasu zabrakło i na pieczenie. Odpuściłam. Mimo, że mieszkam w moim nowym miejscu od połowy października są szlify, których wciąż mi brakuje i nie dają spokoju. Choć myśl o tym, że niedługo stanie tu choinka bardzo mnie wzrusza 🎄 Miło jest być u siebie.... 💗 Dziękuje, że wytrwaliście  😊 


Składniki:

  • 3 mandarynki
  • 200 g masła (o temperaturze pokojowej)
  • 3 żółtka
  • 3/4 szklanki cukru trzcinowego
  • 1/2 - 3/4 łyżeczki cynamonu
  • 300 g mąki
Dodatkowo:
  • cukier trzcinowy do posypania
Mandarynki dokładnie umyć, wyszorować skórkę. Umieścić w garnuszku i gotować (w całosci ze skórką) na niewielkim ogniu przez ok. 60 minut.  Po tym czasie zlać wodę, mandarynki przestudzić, a następnie zblendować na puree dodając cynamon.
Masło utrzeć razem z cukrem na gładką i puszystą masę. Dodać żółtka i ponownie zmiksować. Dalej miksująć dodać  puree z mandarynek. 
Wsypać mąkę i zagnieść na gładkie i puszyste ciasto. Z ciasta uformaować kulę, umieścić w zamykanym pojemniku i schłodzić przez godzinę w zamrażalniku.
Schłodozne ciasto rozwałkować na gubość o. 3-5 mm, wykrawać ciasteczka i układać je na blasze.
Posypać cukrem i piec w teperaturze 180 stopni C przez 15-20 minut (tak by brzegi lekko się zarumieniły).


SMACZNEGO 😊



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty