Wegański (korzenny) chlebek bananowy

Przedstawiam Wam prosty i szybki chlebek bananowy z przepisu Agnieszki Lifemanagerki 💗 

Dokładnie jest taki, jakim Agnieszka go określiła - prosty i szybki. 
Niby to logiczne, że słodycz bananów jest słodka, lecz mimo wszystko informacja o tym, że we wspomnianym przepisie jest "aż" łyżka cukru była dla mnie zaskakująca... tak pozytywnie. 

Pierwszą okazją do zapoznania się z chlebkiem bananowym był przyjazd Agnieszki i Wojtka w moje strony i zdobywanie gór stołowych. Agnieszka zapobiegawczo powiedziała, bym nie chwaliła z grzeczności, a ponieważ nie byłam pewna czy uwierzy jeśli pochwale nie powiedziałam nic - postanowiłam go zrobić, podzielić się z Wami i po prostu napisać, że jest smaczny! 😀
Świetnie jest w nim też, to, że jest bardzo pożywny! W moim przypadku był idealnym energetycznym kompanem do pracy. Generalnie możecie wrzucić do niego bakalie na jakie macie tylko ochotę (jednak nie przesadźcie, bo "klapnie"). U mnie pojawiły się prażone na suchej patelni orzechy laskowe i suszone morele - to było naprawdę coś dobrego! 
Także chlebek bananowy polecam Wam bardzo i odsyłam (jeśli jeszcze nie znacie) do bloga Agnieszki - duuużo w nim dobrych i autentycznych treści 💗 

Składniki:
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 1 łyżeczka ksylitolu lub brązowego cukru
  • 1 i 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 i 1/2 cm imbiru
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 3 - 4 mocno dojrzałe banany (skórka może być wręcz czarno - brązowa)
  • 1/3 szklanki oleju
  • sok z 1 pomarańczy
  • bakalie według upodobań - u mnie 3/4 szklanki prażonych na suchej patelni (w całości) orzechów laskowych i 50 g suszonych pokrojonych w paski moreli.
Płatki owsiane zmielić w malakserze na mąkę, połączyć je z pozostałymi suchymi składnikami (ksylitolem, cynamonem, gałką muszkatołową). Wycisnąć sok z pomarańczy (użyłam z całej lecz wystarczy z połowy). Banany zblendować na puree razem z olejem i sokiem z pomarańczy. Imbir zetrzeć na tarce na małych oczkach i dodać do płynnej masy. Połączyć suche składniki z mokrymi.
Dodać posiekane bakalie i orzechy w całości (zostawiając trochę orzechów do posypania).
Masę przelać do formy (jeśli jest to forma ceramiczna warto natrzeć ją odrobiną oleju), wierzch posypać pozostałymi orzechami).
Piec w temperaturze 200 stopni C przez 35 - 40 minut. Natomiast Agnieszka podkreśla, że u niej pieczenie w formie sylikonowej trwa krócej, bo 20 minut.


SMACZNEGO 😊



Komentarze

Popularne posty