Zupa z botwinki z młodymi ziemniakami, serem feta, szczypiorkiem i koperkiem

Chyba już mogę tak powiedzieć: pokochałam botwinkę 😊 Za dzieciaka jedzenie buraków było nie dla mnie nie lada wyzwaniem. Swego czasu jedyną ich "wersją" dla mnie do przyjęcia był barszcz typu instant, z czasem przekonałam się do tego domowego, a po latach wielu kiedy sama zaczęłam komponować buraki w potrawach - dojrzałam - i je pokochałam 💗
Teraz doceniam je za właściwości i za smak. I Wam zaserwuje kolejną wersję z botwinką na gorąco. Myślę, że w taki deszczowy dzień przynajmniej jak dziś w Kudowie - Zdrój) może być w sam raz. Jeśli u Was gorąco i słonecznie to z pewnością przyda się w innych okolicznościach😊


Składniki:
  • 1,25 l bulionu warzywnego lub drobiowego
  • pęczek botwinki (z większymi buraczkami)
  • 650 g młodych ziemniaków
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • 200 g kwaśnej śmietany 18%
  • 1/2 pęczku szczypiorku
  • 1 pęczek koperku
  • sól, świeżo mielony pieprz
  • ok.70 g sera feta
Ziemniaki oczyścić, wyszorować, pokroić w grube (ok. 1-1,5 cm) plastry i podsmażyć na oleju słonecznikowym lekko rumieniąc. Do gotującego bulionu dodać pokrojone ziemniaki. Po 4 minutach dodać obrane, pokrojone w plastry bulwy buraka, gotować 3 minuty, dodać pokrojone łodygi botwinki, gotować kolejne 2 minuty. Na końcu dodać posiekane liście botwinki i gotować jeszcze 1-2 minuty. Dodać ocet i śmietankę (śmietankę wcześniej rozprowadzić w paru łyżkach zupy), doprawić solą i pieprzem. Koperek i szczypiorek posiekać, ser feta rozdrobnić i przybrać nimi zupę tuż przed podaniem.


SMACZNEGO 😊  


Komentarze

Popularne posty