Intensywnie kawowe muffinki z śmietanową chmurką

Miał być dzień bez pieczenia, ale się nie udało. Może i dobrze, bo w ten sposób postały jedne z lepszych muffinek jakie zdarzyło mi się wyczarować ;)  Muffinki są cudownie lekkie, puszyste i wilgotne. Nie przesłodzone, intensywnie kawowe, a chmurka mascarpone dodaje im jeszcze więcej delikatności. Mascarpone z powodzeniem można zastąpić bitą śmietaną. Jeżeli lubcie zapach kawy to z pewnością sprawi Wam przyjemność jej śmietanowy zapach unoszący się podczas pieczenia. Będę nieskromna, ale te muffinki są naprawdę świetne! Z resztą oceńcie sami :)




Składniki (12 - 14 standardowych muffinek):
  • 250 g mąki 
  • 100 g masła
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany 18%
  • 3,5 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • 1 łyżka kawy mielonej (z lekką górką) 
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 szklanka cukru


 Na wierzch:
  • 150 g mascarpone
  • 1 łyżka cukry waniliowego
  • 3 łyżki startej gorzkiej czekolady  



Masło rozpuścić i pozostawić do ostygnięcia. Kawę rozpuszczalną rozpuścić w niewielkiej ilości wrzątku.
Mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę i kawę mieloną wymieszać w misce.
Do ostudzonego masła dodać, kwaśną śmietanę, roztrzepane jajka, rozpuszczoną kawę i wymieszać.
Składniki mokre wlać do suchych, szybko połączyć. Formę do muffinków wyłożyć papilotkami, przelać do nich ciasto.
Piec w temperaturze 180 stopni C przez około 20 - 25 minut.
Serek mascarpone wymieszać z cukrem waniliowym, nałożyć na wierzch ostudzonych muffinek i posypać startą czekoladą.


SMACZNEGO :)


    Komentarze

    1. Niestety w moim przypadku te babaczki to kompletna klapa. Smak kawy nie jest tylko troszeczkę wyczuwalny, a konsystencja babeczek tragiczna- po przegryzieniu są miękkie i lepkie,chociaż nie są surowe. Robiłam do tej pory dużo muffinek-niestety te okazaly sie najgrosze :(ale na zdjeciu wygladaja ladnie, wiec pewnie komus jednak wychodzą ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Szkoda, że nie wyszły :( Nie mam pojęcia co mogło zawieźć. Mi nie przysporzyły takich niespodzianek.
        Pozdrawiam :)

        Usuń
    2. miało być "Smak kawy JEST tylko troszeczkę wyczuwalny"

      OdpowiedzUsuń
    3. Ciastko z kawą smakuje zawsze bardzo dobrze, a ciastko kawowe jeszcze lepiej! Zerknijcie sobie na https://www.cafesilesia.pl/pol_m_KAWA_WSZYSTKIE-MARKI_KAWA-MASTRO-ANTONIO-181.html po bardzo dobrą kawę, ja tu mam już swoich faworytów.

      OdpowiedzUsuń
    4. Ależ to świetnie wygląda. Do tego obowiązkowo musi być kubek dobrej kawy! Pisząc to przypomniało mi się, że pomału kończą mi się zapasy kawy. W sklepie internetowym https://blueberryroasters.pl/ znalazłam duży wybór kaw dobrej jakości. Sklep ma własną palarnię kaw, a to naprawdę dobrze świadczy o tym sklepie.

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Popularne posty